05 mars 2007

 

Duktig dag

Jag gillar fortfarande inte ordet duktig, men idag har jag varit det.

Dagen inleddes med ett plums. Det var min inte ännu färdigbetalda mobiltelefon som trillade ner i ett vattenglas som stod på golvet bredvid sängen. Men, jag drabbades INTE av raseri utan muttrade bara lite och funderade sedan ut en lösning på problemet. I förmiddags förlängde jag mitt abonnemang hos Telenor (fast det heter egentligen Europolitan, så dä så) och fick en jättefin ny mobil på köpet. Mobilen är död, leve mobilen.

Innan dess hann jag gå till min hjärnskrynklare och filosofera över vilket som är det lämpligaste sättet för mig att förhålla mig till min mamma. (Hon är ding i bollen.) Precis som jag förutspådde under terapisessionen hade jag ett mejl från henne när jag öppnade inboxen i eftermiddags. Men, jag skickade INTE ett ogenomtänkt argmejl tillbaka. Jag bidar istället min tid.

Efter en god lunchmacka inköpt (betalad på riktigt, inte tiggd!) hos A på Southpoint, var jag på ett möte med två medarbetare i Tyresö och pratade om ett nytt uppdrag som kontaktperson som förmodligen är mitt. Det skall bli spännande att träffa min nya klient nästa vecka.

När jag ändå var i ute i Tyresö passade jag på att träffa min andra (första) klient A och äta semlor. Jag var pigg, men hon var trött så det blev bara en timmes pladder eller så.

På eftermiddagen åkte jag hem och städade lite, betalade några besvärliga räkningar och åt lite mat. Hade inte särskilt stark ångest över räkningarna och diskade fint efter mig när jag hade ätit.

På kvällen gick jag och tränade på F&S för första gången på flera månader, rygg och axlar mest, lite biceps bara för att det är kul och ett antal vidriga crunches. Jag var grymt frestad att stanna hemma och spela HoMM IV, men det gjorde jag inte.

Väl hemma från träningen (jag gick inte in på McD på vägen) har jag lagat, ätit och paketerat god och nyttig mat till lunchlåda.

Shit, jag blir trött bara jag läser detta.

Sedan skall vi inte tala om att jag sover hemma i natt, i stället för att fly verkligheten och åka till Rågsved där det finns en famn som är sedvanligt bra på att sudda ut livets smärtsamt skarpa konturer.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?