26 oktober 2006

 

Det är inte klokt

Idag är fjärde morgonen på raken som jag, utan att klaga, stiger upp klockan kvart i sex. Det är otroligt skönt! Mina morgnar är så lugna och effektiva nu för tiden. Jag vaknar till morgonandakten i P1, (den här veckan är det en ung muslimsk kille som håller i den, spännande!), stiger upp när den övergår i sjöväderrapporten och susar in i badrummet för att, när jag är klar där inne, börja min dag med en nybryggd espresso macciato. Resten går av bara farten, en god frukost i lugn och ro framför morgonnyheterna, god tid att välja kläder att ha på sig, goda möjligheter att riva av en eller annan hushållssyssla så att jag slipper den på kvällen när jag kommer hem och kan gå och träna i stället.

Om jag hade en dålig period och träffade mig själv någonstans, skulle jag knäppa (jfr mafiososnack "wack") mig i ren frustration över att det finns så morgonpigga, välfungerande och positiva människor som jag i den här världen.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?