04 september 2006

 

Oj.

Jag gick till skrynklis (min psykoterapeut) idag på eftermiddagen. Jag hade ångest på vägen dit, men på vägen hem kändes det bättre. Nu är jag så trött, så trött. Jag vet inte om det är på grund av terapitimmen eller om det är något annat, men min kropp orkade inte ens gå i normal takt hem. Jag släpade mig gatan fram i min snygga, obekväma mormorskängor. Vid Årstaberg tog jag tvärbanan fast jag i vanliga fall brukar promenera hem därifrån.

I morse vad jag ute och joggade, då kändes allting så bra. Nu vill jag bara lägga mig och sova bort hela kvällen och natten, fastän min Ä har lovat mig lyxglass till efterrätt eftersom det är veckans Date Night.

Varför har jag ont i magen? Varför vill jag bara sova? Varför är jag inte nöjd?

Comments:
Självutlämnande. Det är modigt. Jag säger hej till alla som har magi som intresse. Välkommen till min blogg och min hemsida!

Och eftersom du frågar: En fylla ger ångest i sjunkande grad över en period på runt en månad. Jag vet, för jag var alkoholist i 5 år av min ungdom. Ångest kan också bero på att olika kulturellt betingade duktighetskrav gör att du håller tillbaka dina naturliga instinkter. Självklart behöver en människa en etik för att kunna ingå i ett samhälle. Men mycket moral som vi uppfostras till passade i det gamla patriarkala bondesamhället. I vårt liberala, demokratiska och kapitalistiska samhälle blir den gamla moralen en black om foten, som skapar ångest. Jag förklarar mer på min hemsida, som är länkad från min blogg!
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?