06 september 2006

 

Bakfull, fast bara lite

Igår var jag på svärfars födelsedagsmiddag. Jag trivs så bra i den där familjen! På vissa sätt är den befriande olik min egen, på andra sätt så lik att jag känner mig trygg.

Efter middagen fortsatte den yngre mellangenerationen ut på galej, dels för att det kändes rätt med en drink till, dels för att svägerskan behövde ett förkläde till en dejt. Svägernskan fortsatte så småningom kvällen och natten hemma hos dejten. Själv tog jag en välbehövlig promenad hem från Gullmarsplan. Personligen tyckte jag att dejten var en riktig loser. Jag förstår om hon vill ligga med honom - han är den typen. Men i längden kommer han enbart att bara till besvär, det är jag tämligen säker på.

Vad är det här att man alltid vill ligga med sluskiga killar med kaosartad ekonomi och ett dunkelt förflutet, men vill leva med smarta, framtidsplanerande, trevliga typer? Puckat är vad det är.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?