19 augusti 2006

 

Tantträning är lika med livsträning

För första gången på länge började jag en lördag med att gå och träna jympa på Friskis. Det var jag och ett gäng andra morgonpigga kärringar som galna och svettiga skuttade runt till förvånansvärt bra musik. (Madonna, råckenråll och lite smygsynth bland annat. När jag blir stor och mer vältränad skall jag ha jympapass med bara musik ur svartrocksgenren. Ni kommer väl?)
Efter träningen mådde jag oförskämt men inte oförtjänt bra. Efter att ha firat det med en liten shoppingrunda på HM i Ringen (vilken resulterade i nya strumpbyxor, brun/beige/guldskimrande ögonskugga och ett par hårspännen med bärnstensfärgade blommor) tog jag en gigantisk kaffe mocca med mig på promenaden hem. Med Depeche Mode i öronen (med hjälp av min alldeles nya, underbara musikmobil) världens godaste kaffe i handen (gratis tack vare mitt flitiga användande av stämpelkort på Coffee Cup) och ett milt, vindljummet solsken i ansiktet (sportkeps äger) vandrade jag i glädjerus framåt på Livets stig. Tänk att den går via Årsta!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?