18 augusti 2006

 

Skuldfri.

Igår berättade jag allt om en väldigt jobbigt jobbig sak för min älskade. Jag var rädd innan jag gjorde det och väldigt lättad efteråt. Trohet är svår att definiera och kroppen svår att förstå sig på. Kärlek är svår att uppskatta nog.
Stillhet, kraft och sanning. Bara jag uttalar orden blir jag tvungen att säga som det är.

Morgonen börjar tidigt, jag vaknade tjugo i fem efter en orolig och kort natts sömn. Funderar över om det är något mer jag borde berätta, men han vet ju nu. Skulle ytterligare detaljer verkligen göra honom lyckligare, särskilt som de är oviktiga? Jag har varit trogen på alla sätt utom i tanken, inte gjort något som man inte lika gärna kan göra med en god vän. Men att hålla någon i handen som man vill göra mer med är inte det samma som att göra det med någon annan.

Att hålla min älskade i handen liknar å andra sidan ingenting.

---

Allt är bra, allt är sagt, allt är förlåtet.

Kvällen tillbringades hos svärföräldrarna, MmJ fyllde modiga 87. God mat och trevlig samvaro blev det som vanligt.

Jag vill ha min älskade och jag vill dela hans familj med honom.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?