17 augusti 2006

 

Nu är hösten här

Förhoppningsvis skall det innebära att jag får ordning på mina rutiner i livet och mår bättre än jag gör när allt är upp och ner.
Höst betyder för mig ny början, sval och frisk luft och nytt papper kring skolböckerna. Ibland känns det som om den logiska och svalt nyskapande delen av mitt sinne ligger i dvala större delen av sommaren. Den kommer igång först när luften blir krispig och jag känner doft av kallt regn och förmultning.
Höst korresponderar magiskt med riktningen väster och elementet vatten, med åldrande och skymning. Men jag skall som vanligt vara tvärt om. ;)

Idag har varit en bra dag. Jag har, precis som jag hoppades, kommit igång med mina rutiner.
Tio saker jag är nöjd med idag:
Att jag tränade en timme med uppvärmning, styrketräning, stretch och promenad hem
Att jag planerade i förväg inför en vecka full med möten
Att jag skrubbade av duschväggarna
Att jag köpte av en telefon jag verkligen trivs med
Att jag ställde in radiokanalerna i telefonen direkt i stället för att "göra det sen"
Att jag har ätit god och nyttig mat hela dagen
Att jag åt choklad utan att ha dåligt samvete
Att jag äntligen lämnade tillbaka nycklarna till Sara
Att jag har druckit mycket vatten
Att jag sorterade och gjorde fint i garderoben innan jag hängde in tvätten lika fint

Hurra för mig!

Comments:
För mig innebär åldrande snarare utveckling än något annat, att man tar ännu ett steg i den oändliga livsspiralen. Alltså tycker jag att höst verkligen korresponderar med just ny början, eftersom utveckling oundvikligen innebär att allt är nytt/ses från nya perspektiv. Så, I hear you angående ditt utlåtande om hösten. Känner precis samma lika.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?