13 juni 2006

 

All this and a Sony Vaio

Igår gjorde jag mitt livs hittills största datorinköp. Igår gjorde jag mitt livs hittills minsta datorinköp.
Jag köpte, på avbetalning, efter en overkligt lyckad kreditupplysning, en bärbar dator av märket Sony Vaio. Den är mindre än ett A4 till ytan och högst två centimeter tjock. Den väger som ett drygt mjölkpaket. Den är underbart stilrent snygg. Den har en batteritid på sex timmar.
Med denna min nya älskling och dyrgrip (och med benägen hjälp av vårt härliga trådlösa nätverk) sitter jag nu på vår lagom svala balkong och äter frukost, kollar min mejl och lyssnar på radion.
En gång i tiden vägrade jag att köpa vattenkokare och mikro för att jag tyckte att det var onödigt högteknologiskt. Vad har det tagit åt mig?

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?