26 maj 2006

 

Utdragen seghet

Igår spelades rollspel större delen av dagen. Jag har inte fått chansen att använda mig av min nyutarbetade rollperson, däremot passade jag på att låta den gamla gå in i en psykos som förändrade hennes personlighet radikalt. Numer går hon under tillmälet "den där bindgalna björnen". Stackars Nelly, det är inte lätt att bli oskyldigt dömd till femtio år i arbetsläger.

Popsnörefestivalen fick klara sig utan mig. Kvällen tillbringades istället på Bröderna Olsson, så idag stinker vi och allt vi utsöndrar vitlök. Men det var gott! Jag drack en shot jag inte provat tidigare, Big Apple heter den och Calvados, Apfelkorn, kanel och vodka var det i den. Njam njam! Maten bestod av vitlöksmarinerad mozzarella, vitlöksbröd och som varmrätt vitlöksisterband med äggula, hackad lök, hackade rödbetor, kapris och potatismos. Då var det verkligen synd om mig! :D

Morgonen har jag tillbringat med att äta en nyttig frukost, knäckemackor med skinka, sallad och keso, yoghurt och ett kokt ägg. Samtidigt tittade jag på meningslös tv, fast jag egentligen har slutat med det. Summan av lasterna verkar alltså vara konstant.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?