23 mars 2006

 

Down time

Jag är nere i en dal just nu, oklart hur djup. Är lättsårad och känslig, vårljuset sticker ömsom anklagande, ömsom milt pockande i ögonen och jag gråter av både fågelsång och oaktsamma kommentarer. Föredrar mitt eget sällskap framför många andras och försöker ordna den saken så smidigt som möjligt. Det kan vara fråga om en lätt vårdepression, eller om att jag helt enkelt behöver vara i fred.

Har slutfört arbetet på en hemtenta i neuropsykologi nyligen, tog en bild som bevis, men den berättar inte mer än jag gör just nu. Jag är en jävel på att arbeta, bara jag får göra det i fred.

Jag tycker att jag inte borde må så här, att jag skulle ha lärt mig veta och göra bättre. Men vem vet var jag hade varit om jag inte hade vetat det jag vet, om jag inte vunnit det jag vunnit?

All I need is some down time.

"I fred skall jag lägga mig ned
och i fred skall jag somna in
ty Du, Moder, låter mig vila
under Dina vingars skugga"

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?